Fortsätt till huvudinnehåll

Reningskuren, steg ett

För de som vill köra den här reningskuren på egen hand, ska jag försöka sammanfatta mer exakt vad den innehåller. Den är noga uttänkt i olika steg, för att säkerställa att utrensningen fungerar och inte blir för jobbig. Reningsprogrammet syftar till att återskapa immunsystemet genom att återfå bland annat lever och njurars fulla effekt att avgifta kroppen. Googla på tex hulda clark rensning för att läsa mer. Om din hälsa är kraftigt nersatt, rekommenderar jag att kontakta en terapeut för vägledning, det finns många som jobbar enligt det här programmet.

Skeptiker påstår att detta är en bluff, och baserar det främst på att Dr Hulda Clark påstår att denna kur kan bota cancer, och att om så var fallet skulle alla använda denna kur. Hur det är med den saken vill inte jag lägga mig i, jag tror nog att det finns de som tjänar stora pengar på att alternativmetoder inte blir inplockade inom sjukvården (läs läkemedelsbolagen), och att alla skulle handla enbart utifrån sitt goda hjärta för det allmännas bästa tror åtminstone inte jag på. Jag kan också, så här långt in i reningsprogrammet, vittna själv om att det verkligen sätter igång läkande processer i kroppen. Jag mår bättre än vad jag gjort på snart två år! Att det skulle ge sådana resultat hade jag inte hoppats på, jag tänkte att jag möjligtvis skulle bli lite piggare...

Steg ett:
Man börjar med att ta kål på så mycket bakterier, virus och svamp som möjligt.
Det gör man med hjälp av:

Kolloidalt silver: Beställes från tex Bodystore eller Hightech Scandinavia. Jag insåg snabbt att detta är fantastiskt, och vill ju naturligtvis ge till hela familjen, så jag tog reda på hur man gör eget. På Silvervatten.se finns mycket info, både om kolloidalt silvers egenskaper, och hur man gör eget. Om man inte har koll på elprylar, krokodilklämmor och annat, kan man beställa färdiga makapärer tex här, eller här. Efter tre-fyra liter silver har det lönat sig, och det är enkelt att göra själv. Kom ihåg att ställa larmet bara, så du passar tiden...
Silvret tar jag morgon och kväll, prova dig fram till rätt dos, min man tar ca 1-2 msk, jag tar en dryg deciliter.
Jag fick kännbar effekt efter tre dagar, mycket mindre inflammationsvärk i hela kroppen! Tacksam för det, den smärtan vill jag aldrig ha tillbaka! När jag fick slut på silver en gång, smög sig smärtorna tillbaka...

Zapper: Finns att köpa här, eller här, eller googla. Man kan också bygga en själv, om man har koll på att löda kretskort osv. Det är bara att googla, så hittar man info exakt hur man ska göra. Om du bygger en egen, så ska Zappern vid kontroll med multimeter ge 3-4,4 volt likspänning, 28-32 khz.
Zappa två gånger om dagen, antingen sju minuter ggr tre, med 25 minuters paus emellan, eller 1½ timme i sträck.
Förklaring: Med en svag pulserande (frekvens) ström skapar den en resonansvåg genom hela kroppen som når de mikroorganismer som har samma frekvens och som på grund av detta spricker och dör. Lättast att jämföra detta med är en operasångare som sjunger i de toner (frekvenser) som får glas att spricka.
Det är ju svårt att uttala sig om alla virus, svampar och bakterier, men en sak är säker, att en envis Candida-överväxt  med akut klåda stillades efter tre dagars zappande. Och den har inte kommit tillbaka, vilket den brukar göra med jämna mellanrum. Så jag kan intyga att det händer positiva saker i kroppen. Min man har också zappat bort en rejäl förkylning på nolltid...

Kalk: På kvällen ska man ta kalcium-magnesium, för att hålla kroppen så basisk som möjligt och försäkra sig om att främja näringsupptaget. På Vitaminer.nu finns en intressant artikel om magnesium och kalcium. En bra produkt hittar du på PH-hälsa. De har en massa annat intressant också, nässelpulver, blåbärspulver mm.
Börja med en tesked, och öka till en matsked varje kväll. 
Jag märkte redan för ett år sedan att jag håller smärtorna mer i schack när kroppen är basisk, så detta pulver hade jag redan hemma, och hade använt under lång tid innan jag började med reningsprogrammet.


Detta var alltså steg ett, återkommer om steg två, som är ett örtparasitprogram och ett program för att stärka njurarna.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kolloidalt silver

Visste du att det finns en enkel hjälp att få som kan råda bot på flera av våra vanligaste infektioner? Hjälpen heter kolloidalt silver – en substans som består av destillerat vatten och miljarder små silverpartiklar. Silver har använts som botemedel/läkemedel i över hundra år. Källa Text: Marina Ahlm / Bild: Freedigitalphoto Bakterier, virus  och svampar orsakar många av de mindre sjukdomar vi drabbas av idag, allt från snuva och förkylningar till matförgiftning. Vi får många av dessa sjukdomar då vi vistas bland människor som går och sprider dessa mikroorganismer. Genom att spraya kolloidalt silver i näs-, mun- och halsregionen, så kan vi döda många virus och bakterier som annars skulle föröka sig tillräckligt mycket för att kunna göra oss sjuka om mottagligheten för det finns. Det har  sedan urminnes tider varit ett känt faktum att silver är ett av de mest effektiva ämnen som finns för att ta död på bakterier, svampar och virus. I kolloidal form är silver mer effektivt

Makrobiotisk mat

Jag strävar ju efter att hitta en kost som fungerar, som jag mår bra av, helst som även barnen kan äta och må bra av, som är lättlagad, inte för dyr... Omöjligt uppdrag? Tja, jag ger mig inte... Nu har jag börjat googla på makrobiotisk kost, finns massor av inspiration på nätet. Jag mår ju inte bra av vete och gluten, men klarar mig inte heller utan kolhydrater. Min syster mår jättebra på lchf, men jag blir sjuk av det. Jag tror att vi alla är olika, och behöver lyssna på våra kroppar vad de vill ha, och min kropp måste ha kolhydrater (också). Men det finns ju så mycket annat än vete, råg och korn! Hirs, bovete, quinoa, amaranth osv, och just dessa finns det mycket av inom makrobiotisk kost. (bild från livibalans.se) Idag provade jag ett recept, ganska lättlagat, gott, och känns supernyttigt! :-) Här, på livibalans.se , finns ett recept på en hirsgryta som dessutom är basisk. Kolla runt på övriga recept också, superbra sida! Hon som skriver är dessutom med i Buffés senaste

Kjerstis mat och prat: Glutenfria långpannerutor med krämig chokladglasyr...

Ett till favoritrecept från Kjersti, detta har jag gjort flera gånger, och barnen ÄLSKAR dessa kakor. Hon har verkligen nästan alla glutenfria recept man kan behöva, jag kollar alltid där först när jag letar efter ett nytt recept, eftersom allt jag provat från hennes blogg lyckats. 150 g smör  1 dl mjölk - havremjölk i vårt fall 4 stora ekologiska ägg 2½ dl ljust rårörssocker - idag tog jag vanligt vitt strösocker, det var vad jag hade hemma (mindre nyttigt) 1 3/4 dl teffmjöl - idag blev det Jytte original 1 3/4 dl rårismjöl - idag blev det vanligt rismjöl 2 msk rå kakao 2 tsk fiberhusk 2 tsk bakpulver 2 krm salt Glasyr: 125 g smör  1 stort ekologiskt ägg 2 dl kokosblomsflorsocker - går alldeles utmärkt med vanligt, men inte lika nyttigt 3 msk rå kakao 1 tsk vaniljsocker ca 1 dl kokosflingor Smält smör/margarin och tillsätt mjölken. Ställ åt sidan att svalna. Vispa ägg och socker riktigt pösigt och fluffigt. Blanda ihop mjölsorterna med kakao, husk, bakpulver och sal